a) a Kedvezményezett neve:
Felpéc Község Önkormányzata
Kajárpéc Község Önkormányzat
Gyömöre Község Önkormányzat
b) pályázati felhívás neve, kódszáma: Külterületi helyi közutak fejlesztése, VP6-7.2.1.1-21
c) a projekt címe, azonosító száma: Felpéc - Kajárpéc - Gyömöre külterületi önkormányzati utak fejlesztése 3295402968
d) a szerződött támogatás összege: 288 924 419 Ft
e) a támogatás mértéke (%-ban) 95%
f) a projekt tartalmának rövid bemutatása.
A tervezési terület a Felpéc-Kajárpéc-Gyömöre községek közötti külterületen helyezkedik el. A területet északi irányból a 8307 jelű Tét- Felpéc összekötő út déli irányból a 83125 jelű Kajárpéc bekötőút határolja. A Felpéc - Kajárpéc bekötő út jelenleg 4,0 méter széles, padkája nincs, a kétoldali zöldsávban szikkasztó árok található, de az árok helyenként vagy távol halad a földúttól, vagy jelentős mértékben feltöltődött. Célunk az utak felújítása.
A fejlesztés keretében az alábbi földutak felújítása történik meg: Felpéc
0275 hrsz, Felpéc 067/2 hrsz, Gyömöre 039 hrsz, Gyömöre 041 hrsz,
Gyömöre 047 hrsz, Kajárpéc 0271 hrsz. A tervezett forgalmi sávok
száma: 2, (1) A tervezett forgalmi sávok szélessége: 2,75-3,50
m Útpadka szélessége: 1,0 m (0,5 m) Az e-ÚT 03.01.13 Mezőgazdasági
utak tervezési előírásai (a KTSZ kiegészítése) alapján a forgalmi terhelési
osztály meghatározása, illetve az út pályaszerkezetének méretezéséhez
ki kellett számítani a tervezési forgalmat: TF = 20 ? 1 ? 1,1 ? 1,2 (96 +
130,3 + 121,8) = 9190 db. Azaz az A1 kategóra. kisebb, mint 10.000 db
kategóriába esünk. A Felpéc ? Kajárpéc bekötő út kezdetén a tervezett
kialakítással csatlakoztunk a meglévő szilárd sárrázó burkolathoz, amely
~50 méter hosszú. A meglévő sárrázó burkolat a 8307 jelű Tét -Felpéc
összekötő úthoz csatlakozik. Innen indul a 3,5 méter széles útpálya,
amely mellett az útpadka elvékonyított pályaszerkezettel épül ki 1,0-1,0
méter szélességben, így a teljes közlekedési felület 5,5 méter. A
folytatásban a tervezett útpálya szinte a teljes tervezési területen leköveti
a meglévő földút nyomvonalát, amely mentén kétoldali szélesítéssel
biztosítható a tervezett űrszelvény. A tervezési sebesség alapján
alkalmazható lenne akár 25 méter sugarú ív is, ennek ellenére inkább az
ívek sugarának növelése volt a cél, hogy a mértékadó járművek
könnyebben manőverezhessenek a tervezett útszakaszon. Ennek
megfelelően bár a földút nyomvonalában több töréspont is található a kis
szögű sarokpontok esetében, de a legalább 1-2°-os sarokpontok
esetében a helyszínrajzi ívek 200 és 1000 méter közötti sugár értékkel
készülnek. A lekerekítő ívek sugarának kis mértékű tervezett korrekciója
a kétoldali szélesítés területén kifuttatható. A tervezett úthoz több földút,
táblabejáró is csatlakozik, az úthoz a 0+996 km szelvényben csatlakozik
a Gyömöre bekötő út, melynek főbb paraméterei megegyeznek a Felpéc
? Kajárpéc bekötő út méreteivel. Az útpálya 3,5 méter, az útpadka 1,0-
1,0 méter széles. A tervezési terület végén a 83125 jelű Kajárpéc bekötő
úthoz való csatlakozás előtt szintén szilárd burkolattal kiépített sárrázó
található ~ 30 méter hosszban. A Gyömöre bekötő út a nyomvonal nagy
részén szintén leköveti a meglévő földút vonalát, azonban a tervezési
terület végén a meglévő kis sugarú lekerekítő ívek kiszabályozásra
kerülnek, így itt 89 fm hosszban új, teljes pályaszerkezettel kiépített út
készül. A tervezési terület kezdetén a lakott területre eső 75 méter
hosszú útszakaszt az önkormányzat külön a saját beruházásában
valósítja meg, így jelen beruházásban tervezett beavatkozások a lakott
területen kívül, a 0+075 km szelvényben kezdődnek A tervezéssel érintett
útszakaszokon több helyen is olyan mértékű lokális úthibák találhatók,
melyeket szintén teljes pályaszerkezet kiépítésével lehet kijavítani. Az
érintett útszakaszokat a helyszínrajzokon ábrázoltuk
g) a projekt tényleges befejezése: 2025.02.26.